Burendag 2020
Op de laatste zaterdag van september is het weer de jaarlijkse burendag. Overal worden activiteiten georganiseerd om buren met elkaar in contact te brengen. Het is een dag waarop buren gezellig samen komen en waarbij veel mensen iets goeds doen voor elkaar in de buurt.
Het Oranjefonds en Douwe Egberts ondersteunen deze dag, waardoor het mogelijk is om subsidie tot € 350,- aan te vragen voor een activiteit. De inschrijving is nu geopend tot 16 augustus. Hierbij geldt wel: op = op, dus wacht niet te lang met het indien van een aanvraag.
Op de website www.burendag.nl vind je alle informatie, tips voor een leuke en veilige dag en de links naar het aanvraagformulier.
Van harte aanbevolen, Dorpsraad-Babberich, Willy van Dinther, voorzitter.
Bedankje van Samen Eten voor groep 8 challenge
Namens het team van Samen Eten willen we graag groep 8 van de basisschool St. Franciscus bedanken voor de geweldige bijdrage, bij elkaar gebracht middels een 24 uurs challenge in het kader van het afscheid van de basisschool. Dit bedrag overtreft de stoutste verwachtingen.
Als corona het weer toelaat gaan we dit geweldige bedrag gebruiken om voor onze doelgroep iets bijzonders en lekkers te bedenken en uiteraard te koken.
Prachtig dat jullie als kinderen van de basisschool in Babberich aan dit speciale goede doel in Babberich hebben gedacht.
Nadat alle enveloppes open gemaakt waren kwam het totaal toch iets anders uit nl. €786.
Groep 8 nogmaals heel erg bedankt en heel veel succes toegewenst met jullie vervolgopleidingen.
Team Samen Eten: Jan, Dicky, Nora, Jan, Dinie, Susan, Olga en Fred.
Verkeerssituatie "Middag-Oost te Babberich"
Vanaf heden is de verkeerssituatie “Middag-Oost te Babberich” als volgt:
- De aansluiting Dorpstraat / Kulturweide is alleen toegankelijk voor bouwverkeer.
- Hulpdiensten en aanwonenden dienen Kulturweide, Kloosterpad, Boogsehof en Kortweide aan te rijden via de Middag & Zandakker of via de Maatjesweg / Kloosterpad.
- De uitrit Kulturweide / Dorpstraat is nog niet geschikt om uit te rijden voor regulier verkeer. De aanpassing aan de uitrit zal in het najaar plaats vinden.
HARINGHAPPEN ZONDAG 5 JULI 2020
VANAF 11 UUR TOT 13 UUR KULTURHUS DE BORG.
Eindelijk kunnen we weer starten met onze activiteiten, we willen beginnen met het traditionele haringhappen, in vorige jaren gehouden in de avonduren, maar nu op zondag 5 juli van 11-13 uur.
KULTURHUS DE BORG en DORPSRAAD-BABBERICH, heten u van harte welkom, immers wij willen de “huiskamer” van Babberich zijn waarin iedereen zich thuis voelt én waar u met open armen wordt ontvangen.
Wij willen nieuw elan zoals gastvrijheid, uitstraling, vriendelijkheid, gezelligheid , uitnodigend, verbindend, mooier dan met het Haringhappen kunnen we niet beginnen , gelijk een uitdaging om dan ons ideaal om te zetten in daadkracht, daarin speelt u een belangrijke rol.
Het verenigingsleven én de leefbaarheid zijn kenmerkend in ons prachtige dorp, waaraan iedereen een steentje kan bijdragen in welke vorm dan ook, in dit geheel spelen Dorpsraad-Babberich én Kulturhus de Borg een centrale, verbindende rol.
De besturen van de Dorpsraad-Babberich én het Kulturhus de Borg hopen u zondag 5 juli 2020 te mogen begroeten om samen een paar mooie uurtjes met elkaar door te brengen.
Jaarlijkse bijdrage aan de Dorpsraad-Babberich
Wij zijn zeer aangenaam verrast geworden en worden nog steeds verrast door uw vrijwillige, zeer gewaardeerde financiële bijdrage aan de Dorpsraad-Babberich, heel veel dorpsgenoten hebben een financiële bijdrage overgemaakt waarvoor onze oprechte, hartelijke dank. Een aantal dorpsgenoten hebben ons verzocht nogmaals het banknummer bekend maken omdat ze het nummer of de nieuwsbrief kwijt waren, hiermede laten we het nogmaals volgen : NL13 RABO 0304 8547 19 t.n.v. Dorpsraad-Babberich o.v.v. vrijwillige bijdrage 2020. Het stimuleert ons dat u ons zo geweldig steunt wij zien het als een grote waardering voor ons vrijwilligerswerk voor de leefbaarheid in ons dorp. In verband met de vakantie volgende nieuwsbrief zal rond 19 augustus zijn.
Ik wens u namens de gehele Dorpsraad-Babberich en al haar vrijwilligers een fijne (andere) doch zonnige vakantie, blijf gezond. Hartelijke groet Willy van Dinther, voorzitter
Kulturhus de Borg
De besturen van het SUB, SKB en de RvT van de Borg willen u gaarne het volgende vertellen, we hebben de afgelopen maanden in de diverse commissies veel zaken op de rails gezet, immers door het coronavirus zijn een groot aantal activiteiten al dan niet tijdelijk komen te vervallen, maar we moeten wel zorgen dat de Borg financieel overeind blijft, ter geruststelling er wordt hier op vele fronten hard en effectief aan gewerkt. Door de kleine versoepelingen kunnen onder meer de Harmonie St.Franciscus en de Drumfanfare St.Jan weer op de voor hen gebruikelijke dagen repeteren. Ook vergaderingen tot maximaal 30 personen zijn weer toegestaan, alles met inachtneming van de strenge maatregelen van de RIVM, de Borg is voorzien van plakstickers hoe bezoekers moeten lopen of zitten, er is een hygiëne zuil geplaatst bij de ingang en overal staan alcoholreinigers, de bar is voorzien van een plastic wand, dus aan alle voorwaarden is voldaan. Als er vanaf 1 juli weer versoepelingen zijn, dan horen alle verenigingen en betrokkenen dat direct per mail van ons, kijkt u vooral goed op de website van de Borg www.kulturhusbabberich.nl
Kulturhus de Borg wil de huiskamer van Babberich worden: van harte welkom, gastvrij, gezellig, veel (nieuwe) activiteiten, daarom hebben we veel vrijwilligers nodig die ons willen helpen en we hebben ideeën van u nodig, geeft u het ons aan, we hebben ruimte genoeg op bepaalde delen van de dag en avond , laten we in beweging komen, help ons op velerlei gebied, wij willen een volle Borg voor iedereen en waarin men zich thuis voelt, doe mee en meld u per mail aan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. , doe mee, dank u wel !!
Het traditionele Haringhappen in de Borg gaat dit jaar plaatsvinden en wel op zondagmiddag 5 juli 2020 van 11 uur tot 13 uur, dit tijdstip is gekozen omdat voor een aantal mensen de avond een probleem is, de commissie activiteiten gaat aan de gang om alles volgens de RIVM regelgeving organisatorisch goed te laten verlopen.